Schrijf hier in voor onze nieuwsbrief
  • Maandelijkse e-magazine
  • Wekelijkse updates
  • 60.000 lezers!

Vul hier uw e-mail in:

Vastgoedvergelijker

Recordbedrag crowdfunding maakt weg vrij voor verhuisservice

Verhuisservice KijkMijnHuis wist afgelopen vrijdag voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis van crowdfundingcrowdfunding €100.000 op te halen binnen 1 dag. Daarvan was €50.000  donaties en de andere €50.000 werd opgehaald door middel van crowdfunding waarbij de investeerders gezamenlijk een aandeel in het bedrijf verwierven.

Dit gebeurde in een recordtijd van 5 uur. De crowdfunding gebeurde via Symbid, het enige en grootste (in de VS) beursgenoteerde crowd-investeringsplatform ter wereld dat gevestigd is in Rotterdam. KijkMijnHuis bood de 67 investeerders 2,5% van de aandelen. De gemiddelde inleg bedroeg hiermee €746.

Praktische ondersteuning

KijkMijnHuis werd opgericht door Lex Groenewegen (CEO) en Ferdy van Gool. Het idee voor het bedrijf kreeg Groenewegen bij zijn eigen verhuizing omdat hij zich erover verbaasde dat er geen praktische ondersteuning was tijdens de chaotische periode rondom de belangrijkste aankoop van je leven. KijkMijnHuis biedt de gebruiker neutrale adviezen, to-do lijsten, planningen en overige hulp. Maar ook de zaken die een verhuizing leuk maken, het delen van foto’s en het 3D inrichten van het toekomstige huis, worden niet overgeslagen.

KijkMijnHuis introduceert nu een nieuwe verhuisservice. Met deze online dienst kunnen consumenten op 1 plek alle adreswijzigingen aan bedrijven doorgeven en krijgen ze terugkoppeling over de status. Ook worden ze, omdat het online systeem relevante suggesties geeft, geholpen bij de selectie zodat ze geen bedrijven vergeten. Bedrijven kunnen op hun beurt sneller en makkelijker verhuisverzoeken verwerken en zo hun klanten op de hoogte houden van de status. Met deze nieuwe verhuisservice kunnen consumenten eenvoudig al hun leveranciers informeren en kunnen bedrijven effectief blijven communiceren met hun verhuizende klanten.

Crowdfunding-callcenter

De snelheid waarmee de campagne is gefinancierd is geen toeval. Het record van 24 uur werd behaald door het inrichten van een uniek crowdfunding-callcenter, zegt Groenewegen. “Het ophalen van € 50.000 extra kapitaal via Symbid binnen 1 dag was een ambitieus plan. We zijn blij dat we met ons enthousiaste team dit doel hebben bereikt. Het getuigt van vertrouwen vanuit de markt dat zoveel particulieren en bedrijven willen participeren in deze nieuwe verhuisdienst. Ik ben supertrots op deze prestatie en ik kan niet wachten om aan de slag te gaan met het verrijken van het platform, wat dankzij deze extra investeringsronde mogelijk is gemaakt.”

Ook Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid Corporatie, is enthousiast over het resultaten. “De visie van Groenewegen ten aanzien van zijn bedrijfsontwikkeling is duidelijk één waar investeerder achter staan. Hij biedt een heldere, praktische oplossing die voor investeerders het vooruitzicht van een mooi verwacht rendement biedt. Het verloop van de campagne en de voorafgaande planning tonen aan dat digitale financieringsaanvragen goed stuurbaar zijn en dat de crowdfundingindustrie niet alleen meer groeit in omvang, maar ook in kwalitatieve aspecten als strategie, verkorting van de duur, enzovoorts. De campagne van Groenewegen is hier een sprekend voorbeeld van.”

Door Redactie | Gepubliceerd op 5 april 2014