Schrijf hier in voor onze nieuwsbrief
  • Maandelijkse e-magazine
  • Wekelijkse updates
  • 60.000 lezers!

Vul hier uw e-mail in:

Vastgoedvergelijker

Opsteker voor de offline retailsector door afname showrooming

Het aantal mensen dat via hun smartphones aankopen doet en die vervolgens in de fysieke winkel koopt, stijgt terwijl het online_winkelen (1)omgekeerde, showrooming, waarbij mensen na een bezoek aan een winkel het product op internet bestellen, juist afneemt. Dat blijkt uit nieuw wereldwijd onderzoek.

Dat meldt RetailNews. Waar vorig jaar 35 procent van de consumenten aan deze vorm van showrooming deed, ligt dat percentage dit jaar tien procentpunten lager. Dat blijkt uit het jaarlijkse GfK FutureBuy, waarvoor zeventienduizend consumenten uit zeventien landen zijn ondervraagd.

In de Verenigde Staten nam de populariteit van showrooming af van 37 naar 28 procent. Daartegenover staat een groei van webrooming, waarbij consumenten producten op hun smartphone vinden maar in de fysieke winkel kopen. Het percentage webroomers ligt in de Verenigde Staten inmiddels op 41 procent. Vooral babyboomers (50 tot 68 jaar), generatie X (35 tot 49 jaar) en generatie Y (25 tot 34 jaar) doen vaker aan webrooming dan aan showrooming. Alleen voor de jongste generatie (18 tot 24 jaar) geldt dat niet, zo blijkt uit het onderzoek van GfK. 39 procent van generatie Z heeft de afgelopen zes maanden aan showrooming gedaan, tegenover 34 procent aan webrooming.

Lees HIER voor de rest van het oorspronkelijke artikel.

Door Redactie | Gepubliceerd op 30 september 2014

Dit bericht is geplaatst in Algemeen
Tags: , , , .
LinkedIn Twitter NUjij
Print Friendly, PDF & Email