Schrijf hier in voor onze nieuwsbrief
  • Maandelijkse e-magazine
  • Wekelijkse updates
  • 60.000 lezers!

Vul hier uw e-mail in:

Vastgoedvergelijker

‘Ontwikkelaars weten zich geen raad met één, twee of drie onverkochte woningen’

Ontwikkelaars en ontwikkelende bouwers hebben momenteel 17.000 nieuwbouwwoningen in verkoop. Zo’n TeamSold2000 woningen daarvan zijn al gerealiseerd maar wachten nog steeds geduldig op een koper. Elke dag dat deze woning langer leeg staat, kost geld. Niet verkochte maar wel gerealiseerde nieuwbouwwoningen maken nu eenmaal het verschil tussen een winstgevend of verliesmakend project.

“Maar ontwikkelaars weten zich vaak geen raad met één, twee of drie onverkochte woningen”, zeggen Lex Bijl van Gouwestad Marketing & Media en Hans Ouwerkerk van Ouwerkerk Tekst & Advies. Zij zien echter in de praktijk dat veel partijen geen raad weten met die twee, drie woningen in een project die nog niet verkocht zijn. “Vaak hangt de makelaar een te koop bord voor de ramen en dan is het afwachten maar. We hebben projecten gezien waar op Funda letterlijk staat dat de koper voor 31 mei 2012 een korting van € 15.000 euro krijgt. En dan vreemd vinden dat twee jaar later de woning nog steeds niet verkocht is.”

No cure no pay

Het bracht ze wel op het idee om SOLD te bedenken, oftewel een frisse kijk op nieuwbouw. “Met onze creatieve aanpak zorgen wij voor meer belangstelling voor de nieuwbouwwoning en daarmee is de kans op een snelle verkoop een stuk groter”, aldus Bijl. Dat de twee communicatiespecialisten zich buiten de gebaande paden durft te bewegen bewijst het feit dat ze op no cure no pay-basis werken. “Daarmee onderscheiden wij ons van alle andere bureaus en het geeft aan dat wij in onze aanpak geloven.”

Het tweetal loopt al vele jaren mee in de wereld van vastgoedcommunicatie. “En wij zien natuurlijk ook dat door de crisis de verkoop van nieuwbouwwoningen fors is achtergebleven”, vertelt Ouwerkerk. “Maar we zien ook”, voegt Bijl er aan toe, “dat als het gaat om de communicatie vaak de gemakkelijke weg wordt gekozen. Het is gechargeerd een website, brochure en advertentie en daarmee klaar.” Tevens wordt vaak alleen over de locatie, de omgeving en de voorzieningen gecommuniceerd. Terwijl in de ogen van de twee communicatiespecialisten het in eerste instantie om de woning moet gaan. “De woning moet centraal staan. Zeker wanneer er binnen een project nog slechts een paar te koop staan.”

Vrijblijvende quickscan

Met SOLD richt het tweetal zich op ontwikkelende bouwers die woningen hebben gerealiseerd en een aantal daarvan niet verkocht krijgt. “Wij voeren dan vrijblijvend een quickscan uit. We kijken naar de manier waarop de woningen in de markt zijn gezet, de doelgroep, de communicatiemiddelen die zijn gemaakt maar ook naar de woningen zelf”, vertelt Bijl. “Onze ervaring is dat met een kleine accentverschuiving al grote resultaten kunnen worden geboekt. En et is ook goed als een derde partij helemaal fris naar een project kijkt.”

Maatwerk

Aan de hand van de quickscan stelt SOLD een klein advies op. “We denken daarbij out of the box. Het is maatwerk. Dat leidt ook snel tot het beste resultaat. We hebben voor een van onze opdrachtevers bijvoorbeeld voorgesteld om de open ruimte op de zolderetage in te delen. Dat kwam omdat de doelgroep, gezinnen met kinderen geen idee had wat ze met die ruimte konden doen. Met twee wandjes was de ruimte ingedeeld. Door daar vervolgens in de communicatie op te focussen waren de woningen snel verkocht.”

Op de website www.projectsold.nl kan door het beantwoorden van een paar vragen direct worden bepaald of SOLD iets voor u kan betekenen.

Op de foto (Ardito): Lex Bijl en Hans Ouwerkerk: “Om nog niet verkochte maar wel gerealiseerde nieuwbouw onder de aandacht te brengen vergt een creatieve aanpak.”

Door Redactie | Gepubliceerd op 3 februari 2014

Dit bericht is geplaatst in Algemeen
Tags: , , , , .
LinkedIn Twitter NUjij
Print Friendly, PDF & Email