Schrijf hier in voor onze nieuwsbrief
  • Maandelijkse e-magazine
  • Wekelijkse updates
  • 60.000 lezers!

Vul hier uw e-mail in:

Vastgoedvergelijker

MPC Capital geeft kantoren een merknaam voor hogere klantbeleving

MPC Capital Nederland introduceert een nieuwe, naar eigen zeggen onderscheidende merkstrategie voor de amstelveen_1-442x220grotere verhuurbare kantoorpanden binnen haar portefeuille. Elk pand krijgt een eigen individuele merknaam en identiteit, binnen een gemeenschappelijke huisstijl. MPC Capital Nederland, actief in strategisch asset management, fondsbeheer en investment management, introduceert hiermee een innovatieve merkstrategie voor het beheer van haar kantoorpanden als onderdeel van haar strategie om klantbeleving een veel prominentere plaats te geven in de verhuurstrategie.

De kantoorpanden krijgen elk een eigen logo, passend binnen de overkoepelende visuele identiteit. Visuele impact op locatie wordt toegevoegd middels strategisch geplaatste omvangrijke gevelbanners. Uitgebreide achtergrond informatie per pand is terug te vinden op een aparte website onder de eigen merknaam www.mpc-offices.nl . De lancering heeft begin april plaatsgevonden.

De zes panden die MPC Capital Nederland binnen deze strategie als merk positioneert zijn New Amstel (Meester Treublaan, Amsterdam), New Corner (Laan van Vredenoord, Rijswijk), New Tide (Marten Meesweg, Rotterdam), New Edge (Surinameweg, Haarlem), New Delphi (Rijnzathe, Utrecht) en New Crown (Laan van Kronenburg, Amstelveen).

Pieter Akkerman, Algemeen Directeur van MPC Capital Nederland: ‘Wij hechten veel belang aan actief asset management voor onze opdrachtgevers. Daarbij vernieuwen we ook de bestaande concepten in het beheer van commercieel vastgoed. Deze branding strategie stelt ons nog beter in staat om panden op onderscheidende wijze onder de aandacht van potentiële huurders te brengen. Branding vormt een belangrijk onderdeel van onze strategie om de verschillende aspecten van customer experience een veel prominentere rol te geven in de wederverhuur en herontwikkeling van leegstaande kantoorpanden. Naast noodzakelijke flexibiliteit en duurzaamheid spelen de verschillende aspecten van klantbeleving een steeds belangrijker factor bij de keuze van huurders voor bepaalde gebouwen. In de Nederlandse vastgoedmarkt worden nog nauwelijks panden binnen een eigen, onderscheidende merkstrategie aangeboden en is klantbeleving nog een ondergeschoven kindje.’’

In een extra commentaar zegt Akkerman tegenover Vastgoedjournaal dat de nieuwe merkstrategie niet voor alle panden in het Nederlandse bezit van MPC Capital gaat gelden. “Het gaat expliciet om deze zes grotere kantoorpanden waar al enige leegstand zit. Die hebben baat om door het verhogen van de klantbeleving en het vergroten van de duurzaamheid nieuwe huurders te trekken. Op onze site zie je hoe wij dit invullen voor de zes panden. Dat gebeurt op allerlei manieren: door de panden duurzaam te renoveren, het aanbieden van verschillende werkplekindelingen en het installeren van een koffiecorner. Dat zijn maar enkele voorbeelden om de kantoorpanden een sterker label mee te geven. Dat past allemaal in de slogan die wij hanteren: Uw nieuwe kantoor staat er al!”.

Met deze nieuwe merkstrategie openbaart MPC Capital Nederland zich voor het eerst sinds lange tijd weer op de markt. “Dat klopt, we hebben ons een tijd schuil gehouden om een nieuwe organisatie op te zetten, de nieuwe strategie uit te zetten en door nieuwe mensen – ondermeer Eppo Danser voor Leasing & Asset Management en de toetreding van Maarten Briët in de directie – aan te nemen. We zijn er nu helemaal klaar voor”, aldus Akkerman.

De door MPC Capital in Nederland beheerde vastgoedportefeuille heeft momenteel een investeringsomvang van ca. €1,5 miljard en is belegd in 700.000 m² kantoorgebouwen, winkelcentra en logistiek/bedrijfsmatig vastgoed. In 2012 verhuurde MPC Capital in Nederland 60.000 m² vastgoed. MPC Capital Nederland maakt deel uit van het beursgenoteerde MPC Capital AG.

Foto betreft pand van MPC Capital in Amstelveen

Door Redactie | Gepubliceerd op 11 april 2013