Schrijf hier in voor onze nieuwsbrief
  • Maandelijkse e-magazine
  • Wekelijkse updates
  • 60.000 lezers!

Vul hier uw e-mail in:

Vastgoedvergelijker

Taco Ulrich

Foto van Taco Ulrich Taco Ulrich is directeur van Westplan Investors NV en is verantwoordelijk voor investor relations. Voorafgaand aan zijn indiensttreding bij Westplan Investors NV was hij eigenaar van makelaarskantoor HRS Makelaardij en werkzaam bij FDC, een verzekeringskantoor. De heer Ulrich is afgestudeerd aan de HEAO (Sales en Marketing ) in Den Haag en heeft zijn ‘Master of Studies in Real Estate’ afgerond aan de Amsterdam School of Real Estate (Universiteit van Amsterdam).
 
 
Meer artikelen van Taco Ulrich

Hershel en de waarde van een hond

Tijdens een recente trip naar de VS viel mij weer eens op hoe creatief verhuurders omgegaan met de wensen van huurders. En met de mogelijkheid om daarmee meer inkomsten te genereren. Voor alle duidelijkheid, ik wil me niet mengen in de halal-woningdiscussie. Het is gewoon een verslag over marketing en extra verdiensten in de vastgoedwereld.

We zijn in Keller, Texas. Om precies te zijn in Watervue, een van onze appartementencomplexen. Als we het servicekantoor binnenstappen, worden we begroet door Hershel, een klein soort buldog. Boven zijn mand staat, dat Hershel een onderdeel is van het personeel. En voor wie het nog niet doorhad: het huurcomplex is huisdiervriendelijk. De toegesnelde verhuurmedewerkster, Dana, praat over de mooie huurwoningen, maar vooral ook over hoe geweldig honden het wel niet hebben op het complex.

Hond doet de marketing
Dat zegt Dana niet alleen voor de gezelligheid. Zij kent de marketingfeiten. Baasjes hebben altijd wat extra over voor hun beestjes. Wonen is belangrijk maar… alleen als je hond het naar zijn zin heeft. Daarnaast vinden huisdiereigenaren andere huisdiereigenaren vaak ook aardiger. En dat versterkt weer het sociale aspect van een wooncomplex. Is niet onderzocht door meneer Stapel, het zou dus zomaar waar kunnen zijn! Volgens Dana heeft Hershel veel vrienden op Facebook. Wederom een aardige manier om positieve aandacht te vestigen op Watervue.

Halloween met huurdershonden
De marketing van ons complex is dus mede gericht op huurders met huisdieren. Op het complex is een omheind uitlaatgebied voor kleine honden en een separaat gebied voor de grotere maten. Speeltjes worden regelmatig vernieuwd. Het servicebureau organiseert speciale activiteiten, zoals een Halloween party voor de honden! Ik zie het een Nederlandse verhuurder nog niet doen. Natuurlijk moet de hondenmarketing andere huurders niet wegjagen. Zeer grote honden en bepaalde rassen zijn uitgesloten. We blijven wel commercieel, natuurlijk.

Investeerderswaarde: $ 257.142
Los van alle marketingmotieven levert de hond of kat ook nog gewoon direct geld op voor de verhuurder. Hier bij Watervue betalen de huurders per maand 25 dollar extra. En dat bedrag kan best nog omhoog wat mij betreft. Bij een aantal van onze complexen betaal je niet alleen een extra borg voor je huisdier (helft non refundable) maar ook een hoger maandbedrag. Zo zit ik graag te rekenen. Op dit complex van bijna 400 woningen zijn zeker 60 huurders met huisdieren. Zowel katten als honden. De huurders brengen op jaarbasis een extra huur op van in totaal $ 18.000. Als we dit deel van de huurinkomsten kapitaliseren tegen een aanvangsrendement van 7%, dan mondt de hondenmarketing uit een investeerderswaarde van $ 257.142. Echt, ik hou van Hershel!

Klik hier voor een grappig filmpje over Watervue Pet park.

Door Taco Ulrich | Gepubliceerd op 30 november 2012