Schrijf hier in voor onze nieuwsbrief
  • Maandelijkse e-magazine
  • Wekelijkse updates
  • 60.000 lezers!

Vul hier uw e-mail in:

Vastgoedvergelijker

Thomas Kühl

Foto van Thomas Kühl T. Kühl, directeur, voltooide zijn studie Fiscaal Recht aan de Katholieke Universiteit Brabant. Werkte ruim tien jaar als belastingadviseur, waaronder de laatste jaren bij Ernst & Young in de internationale belastingpraktijk en als regiocoördinator van de Onroerend Goed Groep in Eindhoven. Was vanaf medio 1998 als zelfstandig fiscalist betrokken bij een groot aantal vastgoedtransacties en vastgoedinitiatieven. Bij Holland Immo Group BV is de heer Kühl als bestuurder verantwoordelijk voor het financiële en operationele fondsbeheer.

Zes vragen aan Thomas Kühl, directeur Holland Immo Group

Jullie kiezen voor een winkelfonds. Waarom winkels? In Nederland staat de consumptie onder druk en neemt de leegstand eerder toe dan af.
Nederland is de afgelopen jaren geteisterd door economische krimp, afnemend consumentenvertrouwen en oplopende werkloosheid. Hierdoor stond de consumptie onder druk. Duitsland kent, anders dan Nederland, sinds 2010 een economische groei met dalende werkloosheid en stijgende consumptie. De Duitse Bondsregering voorspelt voor 2015 een solide economische groei van circa 1,5%, hetzelfde niveau als in 2014. Maar ook in tijden van beperkte groei of krimp laat het segment van (discount)supermarkten en wijkwinkelvoorzieningen voor dagelijkse boodschappen solide omzetcijfers zien. In Duitsland zeggen ze: “Gegessen wird immer…”.

Lees verder » Zes vragen aan Thomas Kühl, directeur Holland Immo Group

Door Thomas Kühl | Gepubliceerd op 14 mei 2015

LinkedIn Twitter NUjij
Print Friendly

Vijf vragen aan Thomas Kühl, directeur Holland Immo Group

Jullie kiezen voor een winkelfonds. Waarom winkels? In Nederland staat de consumptie onder druk en neemt de leegstand eerder toe dan af.

Nederland is de afgelopen jaren geteisterd door economische krimp, afnemend consumentenvertrouwen en oplopende werkloosheid. Hierdoor staat de consumptie ook nu nog onder druk. Duitsland kent, anders dan Nederland, sinds 2009 een economische groei met dalende werkloosheid en stijgende consumptie. De Deutsche Bundesbank voorspelt voor 2014 en 2015 een solide economische groei van gemiddeld circa 2% per jaar. Maar ook in tijden van beperkte groei of krimp laat het segment van (discount)supermarkten en wijkwinkelvoorzieningen voor dagelijkse boodschappen solide omzetcijfers zien. In Duitsland zeggen ze: “Gegessen wird immer…”.

Lees verder » Vijf vragen aan Thomas Kühl, directeur Holland Immo Group

Door Thomas Kühl | Gepubliceerd op 16 september 2014

LinkedIn Twitter NUjij
Print Friendly

Ook Ahold vindt zijn weg naar Duitsland

De Duitse winkelmarkt is, wat betreft omzet en winkeloppervlak, de grootste winkelmarkt in Europa. In het algemeen valt te constateren dat bepaalde retailconcepten zeer succesvol zijn in de markt. Dit geldt met name voor full-service supermarkten en levensmiddelendiscounters, die zich stap voor stap tot wijkwinkelvoorziening voor dagelijkse boodschappen (“runshopping”) hebben ontwikkeld. Deze gunstige ontwikkeling is ook bij het Nederlandse Ahold-concern niet onopgemerkt gebleven. In september van dit jaar zette Ahold met een Albert Heijn To Go gemakswinkel in Aken de eerste stap op de Duitse markt en in november werd  de tweede To Go supermarkt geopend in Essen. Hoe ziet de Duitse winkelmarkt eruit en wat maakt hem zo aantrekkelijk bij zowel de retailers als bij de beleggers?

Lees verder » Ook Ahold vindt zijn weg naar Duitsland

Door Thomas Kühl | Gepubliceerd op 5 december 2012

LinkedIn Twitter NUjij
Print Friendly